„Ja nie szukam, ja znajduję…” – Pablo Picasso
Dariusz Perszko
dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, trener i terapeuta Studenckiej Szkoły Higieny Psychicznej i Stowarzyszenia Aktywnego Rozwoju Osobowości dla Studentów w Warszawie w zakresie „Główne metody rozwojowej i personalistycznej psychoterapii”, zajmuje się pomocą psychologiczną dla młodzieży, autor publikacji z zakresy psychologii twórczości, wychowawczej i egzystencjalnej.
Piotr Bentkowski
pedagog
Nauczyciel Dyplomowany. Jestem absolwentem Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie gdzie ukończyłem Pedagogikę Specjalną, w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej.
Ukończyłem Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie z diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej, a następnie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Ukończyłem także studia podyplomowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie z zarządzania oświatą.
W Poradni zajmuję się diagnozą i terapią trudności szkolnych oraz prowadzę treningi EEG Biofeedback.
Interesuję się: turystyką, filmem, historią i kulturą Europy Wschodniej.
Agnieszka Biernacka – Olesiejuk
psycholog
Ukończyłam psychologię na KUL-u (2002r), pedagogiczne studia kwalifikacyjne na UMCS ( 2005r) oraz studia podyplomowe – zarządzanie zasobami ludzkimi na WSPiA w Lublinie ( 2006r). W 2010r ukończyłam 4-letnią szkołę psychoterapii psychodynamicznej w Krakowie w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. W Poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży w wieku wczesnoszkolnym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. Specjalizuję się w prowadzeniu treningów relaksacyjnych dla uczniów szkół średnich. Zawsze interesowało mnie to co nieświadome, wyparte, głęboko ukryte w naszej psychice a co tak bardzo rzutuje na nasze zachowanie, myśli, uczucia. Jako psychoterapeuta psychodynamiczny pracuję z młodzieżą i rodzinami w zakresie rozwiązywania problemów emocjonalnych. Praca ta przynosi mi wiele satysfakcji i daje poczucie zadowolenia
Angelika Butryn
psycholog
Ukończyłam Psychologię oraz Pedagogiczne Studia Kwalifikacyjne na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Następnie studiowałam Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie.
Nadal doskonalę swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach
z zakresu pomocy psychologicznej, pracy terapeutycznej, interwencji kryzysowej, psychoedukacji.
Udzielam pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym.
W Poradni zajmuję się diagnozą psychologiczną i wspieraniem rozwoju dzieci. Prowadzę zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży z problemami rozwojowymi
i emocjonalnymi, a także konsultacje dla rodziców oraz nauczycieli współpracując z przedszkolami i szkołami.
Krystyna Cieniuch
psycholog
Uczelnia: Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, Psychologia, specjalizacja wychowawcza ( 1982r. ) Podyplomowe studia z zakresu surdologopedii i afazjologii , Lublin (1995r. )
Praca w Poradni: Pomoc psychologiczna dla dzieci w wieku szkolnym: diagnoza rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego, przyczyn trudności szkolnych. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych- niedowidzących, niedosłyszących, autystycznych. Porady i konsultacje dla rodziców i nauczycieli.
Aneta Ciesielska – Głowacka
pedagog
Ukończyłam studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej – resocjalizacja oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
Zajmuję się diagnozą i wspomaganiem rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Prowadzę grupowe zajęcia wspierające gotowość szkolną, grupowe zajęcia psychomotoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, warsztaty „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz treningi EEG Biofeedback.
Ewelina Cieślak – Muszyńska
referent
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, kierunek – Administracja.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej odpowiadam za właściwe funkcjonowanie kancelarii placówki. Rejestruję i obsługuję klientów Poradni. Opracowuję i wydaję dokumenty wychodzące z placówki. Przyjmuję i klasyfikuję pisma przychodzące do Poradni. Wykonuje czynności zlecone przez Dyrektora Poradni.
Edyta Furtak
pedagog
Jestem absolwentką pedagogiki (specjalność pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna) na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz pedagogiki specjalnej na w/w uczelni. Dodatkowo posiadam tytuł inżyniera na kierunku Technologia żywności i żywienie człowieka ukończonym w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Moje obecne zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach związanych z pedagogiką Marii Montessori. Poszerzam również wiedzę na temat metody czytania globalnego wśród uczniów dyslektycznych, a także dzieci w wieku przedszkolnym.
W mojej pracy zajmuję się diagnozowaniem trudności szkolnych i terapią pedagogiczną u uczniów z klas I – III szkół podstawowych.
Magdalena Jarosz
logopeda
Jestem absolwentką logopedii i psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W trakcie studiów podyplomowych o specjalności neurologopedycznej.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas pracy w szkole podstawowej, przedszkolu i prywatnym gabinecie. Stale podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach i szkoleniach.
Dodatkowo ukończyłam studia podyplomowe z psychologii transportu i przygotowania pedagogicznego.
W ramach praktyki logopedycznej wspomagam dzieci z trudnościami w zakresie szeroko pojętych wad wymowy oraz opóźnionego rozwoju mowy.
Jolanta Jankowska
logopeda
Ukończone studia magisterskie: Pedagogika – UW. Studia podyplomowe – Logopedia (UMCS), Surdologopedia (UMCS), Bibliotekoznawstwo z informacją naukową (UMCS).
Nauczyciel dyplomowany.
Pasje: podróże i książki.
Iwona Jarosz
psycholog
Ukończyłam Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, kierunek psychologia, specjalizację wychowawczą (1987r). Dodatkowe kwalifikacje uzyskałem z zakresu oligofrenopedagogiki (2003r).
Na co dzień zajmuję się pomocą psychologiczno-pedagogiczną dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszych. Diagnozuję rozwój umysłowy i emocjonalny, problemy i potrzeby rozwojowe dzieci. Udzielam porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli. Diagnozuję i opiniuję dzieci wymagające wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzę terapię dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jestem mężatką i matką dorosłej córki.
Anna Korpysa
pedagog
Absolwentka KUL -Wydziału Nauk Społecznych Kierunek pedagogika w zakresie pedagogiki specjalnej. Dodatkowe kwalifikacje: studia podyplomowe UMCS, Wydział Pedagogiki i Psychologii w zakresie Surdopedagogiki, kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej zorganizowany przez WODN KURSOR w Lublinie.
Nieustannie rozwijam swoje kwalifikacje i wzbogacam warsztat pracy uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego. W Poradni zajmuję się diagnozą dzieci w młodszym wieku szkolnym z: – trudnościami w nauce i grupy ryzyka dysleksji,
– wadą słuchu.
Prowadzę terapię indywidualną dzieci z klas młodszych, mających problemy w początkowej nauce czytania i pisania.
Jestem realizatorem ogólnopolskiego programu profilaktycznego „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”
Aleksandra Oczkowska
psycholog
Ukończyłam psychologię o specjalności psychologia kliniczna na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, a następnie Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Jestem absolwentką 4-letniej Szkoły Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, obecnie uzupełniam swój warsztat pracy uczestnicząc w 2-letnim Kursie Specjalizacyjnym z Psychoterapii dzieci i młodzieży.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w placówkach oświatowych, organizacjach pozarządowych oraz w placówkach medycznych.
Na bieżąco poszerzam swoją wiedzę i umiejętności dzięki poddawaniu ich stałej superwizji oraz uczestniczeniu w szkoleniach specjalistycznych dotyczących różnorodnej problematyki dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
W poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży oraz wsparciem wychowawczym rodziców.
Monika Łagowska-Gaweł
psycholog
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: psychologia wychowawcza. Ciągle podnoszę swoje kwalifikacje. Uzyskałam przygotowanie pedagogiczne oraz inne specjalności z zakresu doradztwa zawodowego i społecznego, socjoterapii, profilaktyki i pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej, oligofrenopedagogiki oraz edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu.
W swojej pracy zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży o szerokim spektrum trudności: w nauce, relacjach rówieśniczych, radzeniu sobie z emocjami i zachowaniem, zaburzeń rozwojowych. Pomagam rodzinom pokonać sytuacje kryzysowe, radzić sobie z problemami wychowawczymi, szkolnymi, przemocą w rodzinie. Zajmuję się też prowadzeniem indywidualnego i grupowego doradztwa zawodowego dla młodzieży i rodziców, wspieraniem szkół w realizacji działań profilaktycznych i z zakresu doradztwa zawodowego.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i matką dwóch synów.
Szymon Kotowski
psycholog
Jestem absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunku psychologia społeczna – specjalność: psychoprofilaktyka i pomoc psychologiczna. Ukończyłem studia podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu oraz przygotowanie pedagogiczne na tej samej uczelni.
Od 2016 roku udzielam pomocy psychologicznej w Szkole Podstawowej nr 4 w Puławach. Swoje doświadczenie zdobywałem również w pracy z młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie prowadząc zajęcia terapeutyczne oraz rewalidacyjne.
Pasjonuję się muzyką oraz wędkarstwem odległościowym. Od 2019 roku jestem szczęśliwym tatą Zuzi.
Sylwia Mrowiec
pedagog
Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej oraz autyzmu (edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu). Zajmuję się diagnozą trudności w nauce, diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.
Michał Próchniak
psycholog
Absolwent psychologii KUL, ukończyłem także studia podyplomowe z psychologii klinicznej w Akademii Medycznej w Gdańsku oraz Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA w Warszawie. Najczęściej pracuję z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami i opiekunami prawnymi w sytuacji straty lub żałoby. Zajmuję się również problemami wychowawczymi i szkolnymi. Dodatkowo pracuję i wspieram jako wolontariusz Hospicjum w Puławach.
Danuta Rene-Błoch
psycholog
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, specjalność psychologia rozwojowa. Studia podyplomowe: pedagogika – Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. W Poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci młodzieży w wieku wczesnoszkolnym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym. Specjalizuję się w diagnozowaniu specyficznych i ogólnych trudności w nauce. Prowadzę terapię dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i trudnościami wychowawczymi oraz ich rodzinami.
Anna Szałas
pedagog
Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie : specjalność – pedagogika terapeutyczna. Studia podyplomowe w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS w Lublinie – logopedia.
W Poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, gimnazjalnym i ponad gimnazjalnym.
Specjalizuję się w diagnozowaniu trudności w nauce oraz dysleksji rozwojowej.
Prowadzę grupę wsparcia dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu.
Monika Tusińska
pedagog
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie – specjalizacja opiekuńczo – wychowawcza ( 1998 r). Na tej samej uczelni ukończyła Podyplomowe Studia na kierunku oligofrenopedagogika ( 2001r.), a także wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ( 2008 r.) Posiada dodatkowe kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej ( 2012 r.) oraz organizacji i zarzadzania oświatą ( 2011r.). Ukończyła kurs Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji ( 2014r.)
W Poradni zajmuje się diagnozą (w tym oceną gotowości szkolnej), terapią, orzecznictwem dzieci w wieku od urodzenia do czasu podjęcia nauki w szkole, poradnictwem dla rodziców i nauczycieli. Przeprowadza także badania pedagogiczne dzieci z niepełnosprawnościami. Od roku 2011 prowadzi spotkania warsztatowe dla rodziców i nauczycieli: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Uważa, że najskuteczniejszą formą pomocy dziecku jest praca z rodziną.
Prywatnie matka dwóch synów: przedszkolaka i nastolatka.
Katarzyna Wójtowicz
psycholog
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, studia podyplomowe nadające kwalifikacje pedagogiczne na Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi oraz studia podyplomowe nadające kwalifikacje do pełnienia zawodu psychotraumatologa na Collegium Humanum w Warszawie. Ponadto brałam udział w licznych kursach i szkoleniach przedmiotowych, np. Praktyczny Kurs Interwencji Kryzysowej, Kurs Terapii Traumy, Integracyjna terapia osób po traumie, Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży, Terapia DBT w samookaleczeniach nastolatków itp. Doświadczenie w trakcie studiów zdobywałam pracując głównie z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne (m.in. na oddziałach psychiatrycznych czy środowiskowych domach samopomocy), jako psycholog rozwijałam i nadal spełniam się w pracy w szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz placówkach medycznych.
W poradni zajmuję się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży.
Karol Wójcik
starszy specjalista
Jestem Absolwentem Wydziału Prawa i Administracji w Lublinie, o kierunku Prawno – Administracyjnym.
Odpowiadam za właściwe funkcjonowanie kancelarii placówki, a do moich głównych obowiązków należą: realizacja wyznaczonych zadań administracyjnych, przygotowywanie okresowych statystyk, raportów, zestawień, sporządzanie dokumentów finansowych dla księgowości, prowadzenie baz danych pracowników, zakup i prowadzenie ewidencji środków trwałych, a także odpowiedzialność za dokonywane operacje kasowe oraz prace zlecone przez dyrektora i głównego księgowego jednostki. Zajmuję się również organizacją Zespołu Orzekającego wraz z redakcją i wydawaniem orzeczeń.
Joanna Stępień
psycholog
Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich na kierunku Psychologia (specjalność: wspieranie kształcenia i rozwoju) na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego. Posiadam uprawnienia do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych. Poszerzam swoją wiedzę i umiejętności przez udział w licznych kursach i szkoleniach, m.in.: „Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży”, „Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym”, „Terapia mutyzmu selektywnego w podejściu poznawczo-behawioralnym”, „Pozytywna dyscyplina – szkolenie bazowe dla nauczycieli” .
Prywatnie lubię dobrą kawę, książki i wycieczki po górach 🙂